روز شنبه 28 ماه آگوست 2021 گروهی از دانشجويان شهر هامبورگ فراخوان به گردهمايی و  راهپيمايی دادند. در اين فراخوان که بيش از دو هزار نفر گرد آمده بودند، بيشترين گردانندگان و شرکت کنندگان جوان و بويژه زنان و دختران دانشجو و مردم از مليت های مختلف بودند.

در آغاز اين برنامه، تنی چند از جوانان سخنرانی کردند، سپس دست به يک راهپيمايی تقريباً يک ساعته زدند و در پايان دوباره سخرانی کردند. اين تجمع و راهپيمايی با تظاهرات گذشته متفاوت بود، زيرا اين گردهمايی و  راهپيمايی انترناسيونال بود. اهتزار درفش ضد امپرياليسم و ضد فاشيسم از پنجره ها، اميدوار کننده بود. تعدادی از کردهای روژاوا (کردستان سوریه) هم در این تظاهرات شرگت داشتند و سخنرانی هم کردند. برنامه بسيار خوب سازماندهی شده بود، مردم حد اقل فاصله کرونايی را مراعات کردند، همه ماسک پوشيده بودند، شعار های که داده می شد، بيشتر شعار ها انقلابی بودند و شعار ها همه با صدای بلند همراهی می شدند. یک رپر افغان، چندین آهنگ رپ اجرا کرد که مورد استقبال جمع قرار گرفت.

رفقای جنبش کمونيسم نوين افغانستان (جکنا) متن انگليسی بيانيه جکنا را پخش کردند.  پيام اين سند به زنان و مردان، به کارگران و زحمتکشان و روشنفکران و روشن بينان که در اين گردهمايی و راهپيمايی گرد آمده بودند، اين بود که برای رهايی از اين تباهی و فلاکت بايد انقلاب کرد. انقلابی که به رهايی ستمديدگان افغانستان بسنده نکرده و برای رهايی نوع بشر انقلاب ­کند، برای توده های ستمديده­ی که شديداً به انقلاب نياز دارند!

يکی از سخنرانان جوان، که به زبان آلمانی سخن راند و سخنرانی اش در فضای مجازی دست به دست می شود، روی دو پوسيده امپرياليسم و بنيادگرايی و گسل های جامعه افغانستان درنگ کرد و گفت:

ما امروز اينجا گرد آمده ايم، تا صدای مان را بلند کنيم و به زشتی و جنايت غيرقابل تحمل که  نتيجه تجاوز امپرياليسم روسيه و آمريکا و بنيادگرايی است، نه بگوييم!

اين دانشجوی جوان گفت: «اين وضعيت غير انسانی در افغانستان بايد تغيير کند! ما بايد جبهه ای عليه امپرياليسم و ​​بنيادگرايی تشکيل دهيم. جبهه ای عليه کسانی که در تمام اين چهل سال در افغانستان فقط فاجعه و بدبختی به بار آورده اند».

اين دانشجوی جوان در پايان سخنرانی اش گفت، که نجات بشريت و محيط زيست تنها در سطح بين المللی قابل دستيابی است. به اين دليل است که ما به شدت به همبستگی بين المللی نياز داريم. او سخنرانی اش را با شعار «زنده باد همبستگی بين المللی» خاتمه داد.

برای زنان افغان  برخيزيد!

شعارهای بسياری عليه طالبان و آمريکا و پاکستان و دولت دست نشانده قبلی و همچنين ايران سر داده می­شد.

شعارهای که در حين  راهپيمايی داده می­شدند:

– زنده باد همبستگی بين المللی!

– زنان افغانستان!  آزادی آزادی!
– نه به ناتو، نه به طالبان، نه به پدرسالاری!
– نه به امپرياليسم،  نه بنيادگرايی!

شرم بر شما!


شعارهای که بر روی پلاکارت های مختلف نوشته شده بودند، فضای بارانی هامبورگ را گرم کرده و نشانگر داشتن شناخت از دوست و دشمنان مردم افغانستان و خاورميانه و سراسر جهان بودند:
 همين حالا جنگ نيابتی را پايان دهيد

توقف کشتن افغان ها
نجات جان افغان ها
شرم بر شما!

نه به امپرياليسم! نه به بنيادگرايی اسلامی!

برای زنان افغان  برخيزيد!
نسل­کشی هزاره ها را متوقف کنيد!

نژادپرستی را متوقف کنيد!

شعارهای ديگری  که بر روی پلاکارت نوشته شده بودند:

-افغانستان خونين است
– انسانيت مرزی نمی شناسد
– کشتار افغان ها را متوقف کنيد
– توقف ترور – کشتن افغان ها بمانند مهره پياده
– برای دختران و زنان در افغانستان  ما صدای شما هستيم

-اگر میخواهید آمدن پناهندگان را متوقف کنید، جور کدان آنها را متوقف کنید. [یعنی کارهایی نکنید که مردم مجبور به مهاجرت شوند]
– آيا انسانيت مرده است
– موقعيت افغانستان آزمون است
– ده ساله بودم جنگ آغاز  شد، حالا ۵۰ ساله ام هنوز جنگ سلطه اش ادامه دارد!ا


گرايشات مختلف در اين تظاهرات شرکت داشتند و سعی می­کردند که مهر خود را بر آن بکوبند. از جمله ناسيوناليست ها که با بدست گرفتن بلندگوی دوم سرود ملی جمهوری اسلامی افغانستان را پخش کردند که در آخرش الله و اکبر دارد، که خواست بر گزار کنندگان نبود .

جنبش کمونیسم نوین افغانستان (جکنا)

آدرسهای جکنا در فضای مجازی

وبلاگ: https://jaknafghanistan.wordpress.com/

فیس بوک: https://www.facebook.com/em.dieempoerten

اینستاگرام: @jakna.2020.1400

تلگرام کتابخانۀ سرخ کوچک: https://t.me/redlibrary1400

منتشرشده به‌دست jaknafghanistan

پیش به سوی انقلاب کمونیستی و نه چیزی کمتر از آن پیام ما جمعی از کمونیستهای طرفدار کمونیسم نوین در افغانستان، به زنان و مردان افغان، به کارگران و زحمتکشان و روشنفکران و روشن¬بینان افغان ایست که برای خلاص شدن از این تباهی و فلاکت چهل ساله به استحکام و گسترش و قدرتگیری کمی و کیفی این تشکیلات بر اساس خط صحیح ضرورت داریم. در صفوف این هسته و این تنظیمِ نوپا اما مصمم بیش از هر چیز به شما توده¬های مردم ضرورت داریم؛ شما که متنفرید از طالب و داعش و مجاهد، شما که متنفرید از چهل سال حاکمیت امپریالیسم امریکا و روس و مزدوران منطقه¬ای¬شان، شما که منتفرید از همۀ اشکال ستم و تبعیض و بهره¬کشی، شما که هنوز تن نداده¬اید به تباهی و زشتی این جهان. جای شما داخل از صفوف این هستۀ اولیه است و سرک و راه باز است تا حزب خود را برای انقلاب کمونیستی و نه چیزی کمتر از آن در افغانستان جور کنیم و برای فتح فردا به پیزش برویم. زنده باد انقلاب کمونیستی با کمونیسم نوین!

بیان دیدگاه

طراحی یک سایت مانند این با استفاده از WordPress.com
شروع کنید